Rozhovor s riaditeľom Milanom Detkom pre automagazin.sk.

Riaditeľ a konateľ našej spoločnosti Milan Detko po zisku ocenenia Autoservis roka poskytol rozhovor pre automagazin.sk, v ktorom porozprával v čom tkvie úspech našej firmy.

Rozhovor s riaditeľom Milanom Detkom pre automagazin.sk.

15.6.2023

ZÁKLADOM JE PERFEKTNÝ TÍM

VÍŤAZ AMA 2022 V KATEGÓRII AUTOSERVIS ROKA, SPOLOČNOSŤ MD-BAVARIA ŽILINA. O TOM, V ČOM TKVIE ÚSPECH FIRMY, NÁM POROZPRÁVAL MILAN DETKO, RIADITEĽ A KONATEĽ SPOLOČNOSTI.

Spoločnosť je členom skupiny MD -Bavaria Group, ktorá združuje zastúpenia značiek BMW v Žiline a Trenčíne. V Žiline navyše aj zastúpenie motocyklov BMW Motorrad a autorizovaného servisu Mini. Ak by ste mali vymenovať tri hlavné aspekty, v ktorých je váš autoservis lepší než konkurenčné servisy, ktoré by to boli?

Nenáleží mi hodnotiť úroveň našich služieb voči iným prevádzkam. Rád však poukážem na to, čo oceňujú naši zákazníci, a tým je predovšetkým atmosféra, ktorú dennodenne vytvára náš tím. Už po príchode sa u nás cítia ako doma, k čomu nepochybne napomáha mimoriadne úsilie a vysoké nasadenie našich zamestnancov, za čo som na nich mimoriadne hrdý. Veľkú úlohu nepochybne zohráva, že k starostlivosti o klientske vozidlá náš tím pristupuje ako k vlastným a to bez ohľadu na pracovnú pozíciu. V rámci starostlivosti proaktívne kontaktujeme klientov telefonicky v období predpokladanej údržby alebo aj preventívne pred uplynutím záručnej doby. Ak by som mal spomenúť konkrétnu službu, tak na základe mimoriadnej spätnej väzby poukážem na bezplatnú kontrolu stavu vozidla v špeciálnom oddelení aktívneho príjmu, ktorú vykonávame za prítomnosti zákazníkov pred objednanými servisnými úkonmi. Teší ich, že majú pod kontrolou stav S svojho vozidla a následnými preventívnymi opatreniami predchádzajú zvýšeným nákladom na dodatočné opravy.

Koľko pracovníkov aktuálne zamestnáva autoservis MD -Bavaria Žilina a aké máte na svojich ľudí nároky? Je pravda, že sa môžete pochváliť takmer nulovou fluktuáciou zamestnancov?

Priamo na servisnom oddelení pracuje 41 zamestnancov. Smerujeme ich k najvyššej možnej miere komunikácie a tým aj transparentnosti voči klientom a zároveň aj v našom tíme, čo uľahčuje orientáciu v témach, ktoré celkovo zdieľa v našich prevádzkach v Žiline a Trenčíne viac než 130 zamestnancov. Kolegov vedieme k najvyššiemu stupňu odborného aj praktického vzdelania, ktoré je za mňa v BMW a Mini na jednej z najvyšších úrovni vôbec. To všetko utvára tím s perfektnými výsledkami a minimálnou fluktuáciou. Kolektív plný tých pravých ambasádorov nami zastupovaných značiek BMW, Mini a BMW Motorrad.

Aká je aktuálna situácia na trhu práce? Máte dosť autoopravárov a rastú v regióne nasledovníci?

Pri rozširovaní tímu automechanikov považujeme, aj vzhľadom na situáciu na trhu práce, za čoraz kľúčovejšie práve naše odborné vzdelávanie študentov. Tých najzdatnejších radi etablujeme a posilňujeme nimi náš tím. Spolupracujete so strednými školami napríklad cez duálne vzdelávanie? Áno, vďaka dlhoročnej spolupráci so strednými školami ponúkame učňovskú prax študentom s tým najlepším prospechom a hodnotením.

Akými zmenami musel prejsť váš autoservis a zamestnanci príchodom novej vlny hybridných a elektrických automobilov? Je oprava elektrifikovaných áut všeobecne náročnejšia?

Aj vďaka tomu, že BMW stálo v čele sériovej výroby elektromobilov, máme za sebou už 10 rokov skúseností a odborného vzdelávania v údržbe a oprave elektrifikovaných vozidiel. Samotné servisné úkony považujeme za náročnejšie na čas aj prípravu.

Malo nedávne radikálne zvýšenie cien energií vplyv aj na konečné ceny za jednotlivé servisné úkony?

Cenovú hladinu našich služieb kontinuálne prispôsobujeme trhovým cenám. Samotné zvýšenie cien energií bolo pre nás impulzom k posilneniu podielu vlastnej výroby elektriny fotovoltaickým systémom.

Akú úlohu vo vašom rebríčku priorít zohráva ekológia prevádzky?

Pre nás, ako aj pre značku BMW je ekológia prevádzky strategická. Nielen z pohľadu využívania obnoviteľných zdrojov energie, ale aj z pohľadu čerpania iných zdrojov vrátane vody a narábania s odpadom.

Váš servis je v rámci siete BMW lídrom aj v oblasti digitalizácie procesov, aké sú výhody pre zákazníka?

K digitalizácii nás vedie snaha o čo najvyššiu úroveň pohodlia našich zákazníkov. Vďaka nej sú naše služby flexibilnejšie, prístupnejšie a transparentnejšie. Mnoho servisných procesov a aplikácií sa úspešne uvádzalo do pilotnej prevádzky práve v našich dílerstvách v Žiline a Trenčíne. Vďaka digitalizácii a prepojeniu systémov môže zákazník naplánovať a realizovať servisnú návštevu úplne bezkontaktne a dokonca aj mimo otváracích hodín. Jednoducho sa objedná online na konkrétny termín prostredníctvom našej internetovej stránky alebo aplikácie My BMW. Vozidlo pristaví pohodlne aj mimo pracovnej doby a kľúče odovzdá v digitálnej recepcii. Následný príjem vozidla zákazníkovi technik zdieľa prostredníctvom videozáznamu a informuje ho o stave vozidla, rozsahu prác a cenovej kalkulácii. Rovnako prostredníctvom videa ho požiada o schválenie prípadných dodatočných prác. Po dokončení úkonov všetko zhrnie do aplikácie My BMW, kde môže zákazník vykonať aj úhradu platobnou kartou a následne si vozidlo opäť prevziať bez ohľadu na pracovný čas v digitálnej recepcii. Scenár, ktorý sme si niekoľko rokov spätne nevedeli predstaviť, je v tejto dobe čoraz častejší.

Čo pre vás znamená titul Autoservis roka 2022?

Zisk ocenenia Autoservis roka 2022 nás nesmierne teší. Je to pre nás mimoriadna pocta a zároveň aj záväzok do budúcna. Ocenenie patrí predovšetkým našim zamestnancom a je ohodnotením ich perfektnej práce od tímov, ktoré sa starajú o čistotu našich pracovísk až po manažment, ktorý utvára mimoriadne pracovné prostredie. Pri tejto príležitosti by som rád za celý tím srdečne poďakoval aj našim zákazníkom za priazeň a prejavenú dôveru. Už viac ako 20 rokov je pre nás spokojnosť klientov tým najvyšším cieľom a aj naďalej chceme byť pre nich spoľahlivým a nápomocným partnerom pri napĺňaní ich snov v oblasti mobility, prestíže či bezpečnosti a zároveň pri nich stáť v čase potreby zabezpečenia ich mobility aj v prípade, že si ich vozidlo vyžaduje pozornosť nášho servisu. 

Objavte viac

Súbory cookie na doméne tob-bmw.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.